«Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Приречное ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі.
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Приречное отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области»

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«Мектеп жасына дейінгі балаларға көркем әдебиет оқуға ата-аналарды тарту»

Мақсаты: Ата-аналарды ертегілер арқылы балалардың көркем әдебиетті оқуына баулу.
Тапсырмалар:
- Баламен эмоционалдық байланыстарды, жағымды қарым-қатынасты, ортақ мүдделер мен әрекеттерді таба білуді дамыту;
- Мектеп жасына дейінгі балаларды көркем әдебиетпен, оқумен таныстыру.

Күтілетін нәтижелер: Ата-аналар балаларына үйде өнер туындыларын жиі оқитын болады.
Материал және жабдық: 
Ертегілер, стақандар су, түтіктер, пластикалық қасықтар, полиэтилен пакеттер, шарлар, ағаш бұтақтары, сыбдырлы сөмкелер, кітаптар, ағаш таяқшалар бар парақтар

Мастер-класстың барысы
Жүргізуші: Сәлеметсіз бе, құрметті ата-аналар сізді біздің шеберден көргеніне қуанышты
сынып. Біздің шеберлік сыныбымыздың тақырыбы «Балаларды ертегілер арқылы көркем әдебиетке қосу»
Алдымен бір-бірімізбен амандасып, жылы лебізіміз бен жақсы көңіл-күйімізбен бөлісеміз.
Сигнал бойынша сіз топта ретсіз қозғаласыз және жолыңызда кездескендердің барлығына сәлем бересіз, содан кейін сіз естіген кезде:
Бір шапалақ - қол ұстасып амандасу,
Екі –мақта иықпен сәлемдесу,
Үш –мақта арқаларын қарсы алады.
Коммуникативті сәлемдесу «Сәлемдесу»
Одан кейін ата-анасы орындықтарға отырады

Бүгін біз балаларды көркем әдебиетке қалай баулу керектігі туралы сөйлесетін боламыз.
Көркем әдебиет балаға өзін қоршаған әлемді ерте жастан білуге көмектеседі. Ол баланың ойлауы мен қиялын дамытады, орыс әдеби тілінің әдемі бейнелерін береді, оның эмоцияларын байытады. Оның тәрбиелік, тәрбиелік және эстетикалық мәні зор. Дегенмен, қоғам қазір жалпыға қолжетімді көздерден (теледидар мен компьютерлер) ақпарат алу мәселесімен байланыста болды, осылайша оқу сияқты қызмет түрін тиімді түрде азайтады. Бұл жағдайда, ең алдымен, балалар зардап шегеді, өйткені ересектермен және құрдастарымен псих– эмоционалды қарым-қатынастың болмауына байланысты балаларда адамдар арасындағы қарым-қатынас туралы жалған идеялар пайда болады. Сондықтан мұғалімдер мен ата-аналардың алдында мектеп жасына дейінгі балаларды көркем әдебиетпен және оқумен таныстыру – міндеті тұр. Ерте балалық шағында «кітап «вакцинасын алған балалар мектепте оқуға теңдесі жоқ дайын. Олар тыңдауды, белгілі бір іс-әрекет түріне назар аударуды және жақсы сөйлеуді біледі. 

Балалардың көркем әдебиетке, кітап оқуға деген қызығушылығын ояту бойынша жұмыстың көптеген түрлері бар. Осы тақырыппен жұмыс істей бастағанда, біз бүгін сіздерге, құрметті ата-аналар, сұрағымыз келетін сұрақтармен бетпе-бет келдік!
Ата-аналармен интерактивті « Сұрақ-жауап
1.Балалардың көркем әдебиетке, кітап оқуға деген қызығушылығын қалыптастыруды неден бастау керек? 
2.21 ғасырда туған ата-аналар мен балаларға кітап керек пе?
3.Неге олай ойлайсың?

Ата-аналардың көпшілігі үйде балаларына кітап оқымайды, кейбіреулері анда-санда оқиды. Бірақ үлкендердің көмегінсіз бала кітаптың әдемі әлеміне кіре алмайды.
Біз шағын өнер туындыларын сабақта, сабақтан тыс уақытта, таңертеңгілік гимнастикада қолданамыз, әсіресе балалардың балабақшаның жаңа жағдайларына бейімделу кезеңінде белсенді. Бұған ертегілер көмектеседі.
Ең бастысы, балаларды кітаппен таныстыру, ойын арқылы үйрету. Назарларыңызға балаларды көркем әдебиетпен таныстыруға арналған бірнеше ойындарды ұсынамын.

Балалармен жұмысымызда өлең жаттап, әңгіме құрастыратын мнемоникалық кестелерді жиі қолданамыз. Үстелдеріңізде оны көруге болады+ Экрандағы көрсетілім.

– мнемоникалық кесте - бұл белгілі бір ақпаратты қамтитын диаграмма. Мнемоникалық кестелермен жұмыс істеу әдістерін меңгеру келесі мәселелерді шешеді:
 - есте сақтауды, зейінді, қиялды ойлауды дамыту
 - ақпаратты қайта кодтау, яғни. абстрактілі таңбалардан кескіндерге түрлендіру
 Мнемоникалық кестемен жұмыс кезең-кезеңімен жүзеге асырылады:
 1-кезең. Кестені қарастыру және оған не салынғанын талдау.
 2-кезең. Ақпаратты қайта кодтауды жүзеге асыру 
Өлеңдерді жаттау схемаларын көрсету.

Мнемоникалық кесте бойынша практикалық жұмыс З. Александрова «Менің аюым»

Бүгінде ата-аналарға да, мамандарға да көмектесу үшін көптеген пайдалы жеңілдіктер мен ойыншықтар сатылады. Бірақ өз қолымызбен жасалған ойын ерекше құнды екенін бәріміз білеміз. Мұндай ойындар сіздің жұмысыңызға деген жан мен сүйіспеншілікті қамтиды, сондықтан олар соншалықты түрлі-түсті және мейірімді болып шығады, бұл мектеп жасына дейінгі балалар үшін өте маңызды.
Осындай – ойындарының бір түрі Velcro ойындары болып табылады. Бұл ойындарда нысандар белгілі Velcro Velcro Velcro Velcro көмегімен карталарға бекітіледі". Бала белгілі бір картаға қандай заттарды бекіту керектігін тауып, фигура суретте мықтап сақталуы үшін Velcro-ны дәл біріктіруі керек.
Velcro ойындары сөйлеудің барлық аспектілерін дамыту бойынша жұмыс істеуге көмектеседі, дұрыс дыбысты айтуды бекітуден бастап үйлесімді сөйлеуді қалыптастыру жұмысына дейін. Жаттығулар зейін мен есте сақтауды қалыптастыруға көмектеседі, өнімділікті арттырады және ақыл-ой операцияларын белсендіреді.

Назарларыңызға бір ойынды ұсынамын «______________________»
Бұл бірегей дамыту ойыны, Velcro көмегімен ойын алаңына орнатылатын кейіпкерлері мен декорациялары бар шағын театр, балаға кейіпкерді бекіту процесі ұнайды, ол сонымен қатар моториканы дамытады.
Әрбір бала осындай тамаша ойындар ойнағанды ұнатады.
Ойынның мәні мынада: алдымен мұғалім спектакльді театрландырылғандай көрсетеді, сонымен бірге — ертегісін айтады, содан кейін оны балаға ұсынады. Тәрбиешінің соңынан қайталай отырып, бала кейіпкерлердің оқиғалары мен іс-әрекеттерін бірте-бірте есте сақтай отырып, ертегіні өзі қайталауды үйренеді. Содан кейін бала өзінің авторлық тарихын ойлап таба алады.
Velcro ертегілері сөйлеудің, қиялды ойлаудың дамуына ықпал етеді, есте сақтауды жаттықтырады, бұл мектепке дейінгі жаста өте маңызды.


Velcro ойындарымен практикалық жұмыс.

 


Кіші мектеп жасына дейінгі балалар режиссерлік театрландырылған ойынның - үстел үстіндегі ойыншықтар театрының, үстел үстіндегі жалпақ театрдың, фланелеграфтағы жалпақ театрдың, саусақ театрының алғашқы дамуын бастан кешіреді. Даму процесіне халық және авторлық өлеңдер, ертегілер, әңгімелер мәтіндері бойынша шағын қойылымдар кіреді ("Бұл саусақ - ата...", "Тили - бом", К. Ушинский "Әтеш отбасымен", А. Барто "Ойыншықтар", В. Сутеев "Тауық пен үйрек Бала берілген тақырыптар бойынша ересектермен бірлескен импровизацияларда саусақ театрының фигураларын қолдана бастайды. Күнделікті өмірде қуыршақ театрларының алуан түрі (бибабо, көлеңкелі, саусақ, үстел), сондай-ақ балаларға таныс өлеңдер мен ертегілерді ("Шалқан", "Теремок", "Колобок", "Ряба" және т.б.) қоюға арналған қарапайым ойыншықтар қолданылады.), балаларды драматизацияға қатысуға тарту, олармен көргендерін талқылау. 

Практикалық жұмыс.
 Театрдың кез келген түрін пайдалана отырып, кез келген ертегінің үзіндісін театрландыру. 

Мұндай сахналық ойындар процесінде ересек адаммен бірге әрекет етіп, оған еліктей отырып, балалар мимика мен ымдау тілін түсінуге және қолдануға үйренеді, сөйлеуін жақсартады, онда маңызды құрамдас бөліктер эмоционалды бояу мен интонация болып табылады, бұл сіздің балаңыздың мәнерлі оқу дағдыларын одан әрі дамытады.

Енді актер болайық . Мен саған бір ертегі айтып, көрсетемін, ал сен менімен қайталайсың.

Бір күні орманда кішкентай Родничок дүниеге келді. Ол жерден ақ жарыққа шығып, жарқыраған күнді, көк аспанды, ағаштар мен шөптерді көрген бойда қуанғаны сонша, жоғары көтеріліп, сүйікті әнін шырқады:
Мен көңілді бұлақпын
Және ағын сияқты қатты!
Барлығына су беремін
Құстар да, жануарлар да!
Және ол күркіреді
(Стакандағы су және түтік)
Бұл кезде кішкентай ұзын аяқты Айғыр анасымен бірге Родничка маңындағы жолмен жүгіріп келе жатқан. Ол ересек коник сияқты құйрығын бұлғап, тұяқтарын қағып алды. (Пластикалық қасықтар) Құлын Родничканың әнін естіп, оған жақындады (пластикалық қасықтар), бұлақ суын ішіп, анасының (қасықтардың) артынан қуана жүгірді. Кірпі оның жанынан су ішуге асықты. Ол бұталар мен құрғақ жапырақтарды (қаптаманың сыбдыры) аралап шықты. Кенет сықырлаған дыбыс пен шу естілді (бұтақтар сынып жатыр). Бұл аю еді. Кірпі қорқып, қашып кеткісі келді. Бірақ аю мейірімді болды және тек су ішуге келді. Алыстан екі оқ естілді (допты жарып жатырмыз). Құстар (кітаптар) соғылып, ұшып кетті, жануарлар сақ болды. Бұталардан шошып кеткен қоян (ағаш таяқшалармен қағу) секіріп түсті. Ол су ішіп, тынышталды. Жануарлар тыңдады. Басқа дыбыстар естілмеді. Және олар бақытты түрде күзендерге бөлініп кетті. Кішкентай Родничканың қуанғаны сонша, бәрі оның негізгі суын ұнатады, содан бері ол өзінің көңілді әнін шырқады. Күндіз-түні шаршамай (сумен шулау). Ал кім жүрсе де, ұшып өтпесе де, оның шулы шуын естіп, мас болып, бұлақ суымен жуынуға келеді. Бір күні дүниеге келген сондай көңілді және мейірімді Родничок.

 Қорытынды бөлім. Рефлексия
– Біздің мастер-класс тақырыбы сізді қызықтырды ма?
- Балаларды көркем шығармаларды оқуға қалай қызықтыруға болатынын білдіңіз бе?
Қорытындылай келе, мен сізді ертегі ағашымызды толтыруға шақырамын. Сіздің міндетіңіз - бүгінгі кездесуден кейінгі жағдайыңызды көрсететін белгілі бір тақырыпты таңдау.
Рефлексия «Экрандағы ертегі ағашы.
Менің ойымша, бүгін біз көңілді және пайдалы уақыт өткіздік, өзімізге пайдалы нәрсені білдік және біздің кеңестерімізді пайдаланасыз.
Балаларымызды тәрбиелеудегі назарларыңыз бен табыстарыңыз үшін барлығыңызға рахмет.

А.Ш. Алпысбаева

Жаңартылған күні: 02.05.2024 11:05
Құрылған күні: 02.05.2024 11:05

Текст